Arvio: Hanoi Rocksin uudelleen miksattu Oriental Beat -albumi soi upeasti

Voin vain kuvitella kuinka upealta kuulostaakaan vinyyliversio (vinyylit myöhästyivät varsinaisesta julkaisupäivästä) Hanoi Rocksin uudelleen miksatusta Oriental Beat -albumista, sillä jo Spotifystä kuunneltuna kuulokkeilla levyn uusi versio soi upeasti. Nyt kun Suomen oma rockylpeys pääsi vihdoin miksaamaan Petri Majurin toimesta äänimaailmaltaan parjaamansa alkuperäisen Oriental Beatin, niin ”the Real Mixin” jälki on kerrassaan priimaa. Levyn biisit saavat laajalla rintamalla aivan uudenlaisen elämän. Vanhaan versioon verrattuna on saatu parannusta esimerkiksi siinä, että Sami Yaffan soittama basso ja Gyp Casinon rummut soivat jylhästi ja todella upeasti svengaten. Ja kyllä myös Andy McCoyn ja Nasty Suiciden soittamia jo ennestään upeita kitaraosuuksia on saatu uudelleen miksattuna kirkastettua ja selkeennytettyä. En tiedä mitä käärmeenkeittoa studiossa on keitelty, sillä myös Michael Monroen laulu raikaa nyt niin coolisti, että tämä albumi nousee Hanoi Rocksin muutenkin väkevässä katalogissa ainakin minun listoillani todella korkealle. Oriental Beatin biiseistä esimerkiksi No Law or Order, Devil Woman, M.C. Baby, Visitor sekä Teenangels Outsiders saivat aivan uudenlaista potkua osakseen. Vau mikä bändi oli Hanoi Rocks ja mitä biisejä. Biisinikkari Andy McCoy hykertelee taatusti muun bändin ohella tyytyväisenä, kun nämä biisihelmet soivat nyt näin hienosti vanhojen ja uusien Hanoi-fanien iloksi. Michael Monroen luottomiehen Petri Majurin uralla tämä on eittämättä uran tähtihetki, kun hän klaarasi kunnialla näin klassisen albumin uudelleenkäsittelyn. Herää myös kysymys voisiko jotain muuta Hanoi-matskua uudelleen miksata, vaikka juuri Oriental Beatin alkuperäisiin miksauksiin bändi ei ollut tyytyväinen. Jos se on mahdollista ja jos fiksaamista bändin mielestä yhä on, niin miksi ei, jos homma kuitenkin näin hyvin toimii.

Ei kommentteja, oletko sinä ensimmäinen?

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.